Girişimcilerin mutlaka bilmesi gereken 3 soru!

Günümüz de herkes bir amaç için yaşıyor. Herkesin farklı bir amacı var. Fakat herkesin ortak bir noktası var. Hepimizin ortak noktası ise güzel bir hayat, güzel bir gelecek için bir mücadele vermemizdir. Eğer güzel bir gelecek istiyorsanız bu yazımı okumanızı tavsiye ederim; Güzel Bir Gelecek.


Girişimcilerin bilmesi gerekenler

Dünyada o kadar çok insan var ki, farklı düşünceler, farklı fikirler, farklı idealler, farklı amaçlar, farklı hedefler, durum böyle olunca ister istemez bu bir maratona dönüşüyor. Bu maratonda birinci gelmek isteyen bir çok insan var oluyor. Bu insanların cesaretlerini toplayıp bir amaç doğrultusunda adım atıp riske girmesi ise girişimciliği ortaya çıkarıyor. Eğer bu olayın derinine inip temelini anlamak istiyorsanız. Girişimci kimdir? Kime denir? yazıyı okumanızda yarar olacaktır.

Yukarıda belirttiğim yazıyı okuduğunuzu ve anladığınızı varsayarak devam ediyorum. Girişimcilerin bilmesi gereken bir çok şey olmaktadır. Risk altında olunduğu için her şeyi bilmesi gereklidir. Ama olmazsa olmaz temeli oluşturan 3 soru vardır. Bunlar girişimcilerin tarafından mutlaka bilinmelidir. 


GİRİŞİMCİLERİN MUTLAKA BİLMESİ GEREKEN 3 SORU


NEREYE ULAŞMAYI HEDEFLİYORSUNUZ? 


İlk bilinmesi gereken soru budur. Aslında girişimcinin kendine sorup cevaplaması gereken bir sorudur. Şimdi hayal edin siz bir girişimcisiniz. Neden girişimcisiniz? Bu yola niçin çıktınız? Amacınız nedir? Ulaşmak istediğiniz nokta nedir? 


  • Yapmış olduğunuz girişimden kişisel olarak ne istiyorsunuz?

Kendi işinizin patronu mu olmak istiyorsunuz yoksa özgür bir yaşam sitili sahibi olmak için mi bu işe kalkıştınız. Kendinizce bunu belirlemelisiniz. Ona göre girişiminizi tekrardan analiz etmelisiniz. Bu ileride doğacak olana sorunları azaltacaktır. Risk oranını düşürecektir. 

  • Nasıl bir girişime ihtiyaç duyuyorsunuz? 

Yapılan girişimlerin, girişimcilerin farklı ihtiyaçlarını karşılamaktadır. Örneğin yapacağınız girişimi olgunlaştırıp sonra satmak için mi yapıyorsunuz. Yoksa girişiminizi önemli bir mevkiye sahip olmak ve sonrasında siz girişimin başında olmasanız bile girişiminizin sistemli bir şekilde yürümesi için mi ihtiyaç duyuyorsunuz.

  • Girişiminizin risk seviyesi nedir? 

Amacınız da eğer büyük bir girişim var ise, bu girişimin riskleri de büyük olacaktır. Yani bir anda yerde veya zirvede olabilirsiniz. Onun için girişiminizin risk seviyesinin bilmenizde fayda olacaktır. Kendinizi her zaman en kötüye hazırlamalısınız. 

GİRİŞİM HEDEFİNİZE NASIL ULAŞMAYI PLANLIYORSUNUZ? 


Bu bir strateji haritasıdır. Hedefinize ulaşmak tabi ki de kolay olmayacaktır. Her işin zorluğu vardır. Üstelik bir girişim söz konusu ise zorluk bu sefer biraz daha çok olacaktır. 

  • Gideceğiniz yolu net olarak biliyor musunuz? 

Tamam çok güzel ortada bir girişim var ama bu girişime hangi strateji yolundan devam edeceksiniz. Bu yolu net olarak belirlemelisiniz. Girişiminizin iş politikalarını, genişleme şeklini, küçülme (downsize), müşterileri, çalışanları, ortakları, göz önünde bulundurmayı ihmal etmemelisiniz. Yolunuzu, bunları göz önünde bulundurarak netleştirmelisiniz.

  • Kârlı büyümeyi sağlamak!

Girişiminiz bir şirkete dönüştüğü andan itibaren, şirketinizin istenen kârlılığa ulaşması için dağıtım kanallarına, ürün çeşitliliğine, tüketilen ham madde miktarına kadar bir çok yolda yol haritası çizmeli. Attığınız her adımda yapılan işlemleri hesaplamalısınız. 

  • Sürdürülebilir bir girişim olması!

Az öncede söylediğimiz gibi girişiminizin başında olmasanız da sistemli bir şekilde yürümesini istiyorsanız eğer, sürdürülebilir olmasına dikkat etmenizde fayda olacaktır. Bu aşamada ise tahminler devreye girmektedir. Pazarın geleceğini ve büyüme , küçülme eğilimlerini tahmin etmeye çalışmalısınız. Rekabeti ve hızla ilerleyen teknoloji faktörlerini de mutlaka göz önünde bulundurun ki girişiminiz sürdürülebilir olsun. 

BAŞARABİLİR MİSİNİZ? 


Her şey harika da olsa, planlarınızı uygulamaz iseniz, faaliyete geçirmezseniz eğer, girişim hedefiniz ne yazık ki, koca bir hayal kırıklığı ve başarısızlık olarak kalacaktır. Stratejinizi başarılı bir şekilde gerçekleştirmek için gerekli olanlar şunlardır; 

  • Kaynaklarınız 

İhtiyaç derecesi en yüksek zannedilen kaynak para olarak bilinmektedir. Fakat bu böyle değildir. Asıl ihtiyacınız olan nedir biliyor musunuz? Azim, hırs ve son derece net bir kararlılık. Para da önemli bir kaynaktır tabi ki de ama asıl gözle görülmeyen en önemli kaynak azim, hırs ve kararlılıktır. Eğer bunlara sahip iseniz girişiminiz %33,33 oranda başarılı olacak demektir. 

  • Altyapı 

Girişiminizin, şirketinizin büyümesi için güçlü altyapı sahibi olmalısınız. Bu altyapı ise sizin, bilgi işlem sisteminiz, lojistiğiniz ve dağıtım kanalınız olmalıdır. Bu faktörlerin güçlü olmasını sağlarsanız eğer %33,33 oranda başarınızı arttıracaksınız demektir. 

  • Esneklik 

İşte önemli bir diğer faktör de esneklik olmaktadır. Bu konumda siz "işi yapan" olmak yerine "işi öğreten" olmalısınız. Bu yolda ilerleme kaydetmelisiniz. Tecrübelerinizden, bilgilerinizden, deneyimlerinizden yararlanmalısınız. Ne yazık ki çoğu girişimcinin, girişimlerinin yarıda kalması, başarısızlığa ulaşmasının nedeni budur. Pek çok girişimci hep "işi yapan" kısımda kalmıştır. Bu yüzdende ardından başarısızlık gelmiştir. 

Esneklik faktörünün de öneminin farkında olursanız eğer başarınıza %33,33 oranda başarı eklemiş olacaksınız. Ve sonuç olarak ise %99,99 oranda bir başarı elde etmiş olacaksınız. Eğer bir girişimci iseniz ve ilhama ihtiyacınız var ise size tavsiyem; kesinlikle Elon Musk'ın girişimlerine göz atmanız olacaktır. 
Girişimcilerin mutlaka bilmesi gereken 3 soru! Girişimcilerin mutlaka bilmesi gereken 3 soru! Reviewed by Mehmetcan Sarıkaya on Şubat 08, 2018 Rating: 5

Hiç yorum yok