Youtube'dan reklam geliri kuralları! YouTuber olmak isteyenlerin dikkatine!

Youtube reklam gelir YoutuberGünümüzün en yaygın sosyal medya araçları arasında YouTube yer almaktadır. Hatta günümüz çocukları mahalleler de top oynamak yerine YouTube'ta videolar izlemekte ve bunlarla da yetinmeyen çocuklar artık küçük yaştan itibaren video çekmeye başlamıştır. Tabi bu çocuklar için yararlı mı yoksa zararlı bir durum mudur tartışmaya açık bir konudur. 

Ve gelelim konumuza; YouTube reklam geliri kurallarını sıkılaştırma kararı almıştır. Peki nereden çıktı bu kural diye bir çok kişi kendince sorgulamaktadır. O zaman kafalar daha fazla karışmadan soru işaretlerini giderelim. 

Öncelikle YouTube'nin böyle bir karar alıp kurallar getirmesi çok doğru olmuştur. Çünkü birbirini taklit eden bir çok kanal ve video vardır. Bir izleyici, tüketici gözü ile bakıldığında bu sefer aradığımızı yani orjinal içeriği olan videoyu, kanalı bulamamaktayız bunun sebebi ise taklitlerin olmasıdır. Örneğin bir makyaj ürünü tanıtan bir kanal, başka bir videoda ki içeriği kendi kanalında kendi deyimiyle yansıtıyor. Ve böyle bir sürü olduğunu düşünün bu sefer biz orjinal içeriği bulmakta zorluk yaşıyoruz. 

YouTube'tan gelen açıklama ise şöyle; 


"2017 senesi; hem topluluğumuzu hem de reklam verenleri iş ortaklarımızı etkileyen konuların  gündeme geldiği bir yıl oldu. Kullanıcılarımızı, reklam verenlerimizi ve içerik üreticilerimizi koruma konusunda kararlığımız doğrultusunda, YouTube’un kötü oyuncuların varlık gösteremediği bir yer olmasını garantileme konusundaki çalışmalarımıza devam ediyoruz.
İçerik geliştiriciler ve reklam verenlerle yaptığımız uzun görüşmeler neticesinde YouTube’da hangi kanallarda reklam gösterileceğine ilişkin süreçte büyük bir değişikliğe gidiyoruz. Daha önce, bir kanalın YouTube İş Ortağı Programı’na dahil olabilmesi için toplam 10 bin görüntülemeye ulaşması gerekiyordu. Reklam gösterme hakkı kazanan kanalları belirlemeye yönelik gereklilik ve unsurlar geçtiğimiz birkaç ay içerisinde iyice netlik kazandı. 
Reklam için uygunluk ölçütü olarak yalnızca izlenme sayısına dayalı bir sistem yerine, artık hem kanalın ölçeği ve takipçilerin bağlılığını hem de içerik üreticinin davranışlarını dikkate alacağız.Bir yandan reklam verenleri uygunsuz içerikten korumaya yönelik adımlar atarken, diğer yandan da reklamlarının değerlerini yansıtan içeriklerle birlikte gösterilmesini sağlamak için daha da fazlasını yapmamız gerektiğini biliyoruz. Aralık ayında da dile getirdiğimiz gibi YouTube’da reklam verme konusuna yeni bir yaklaşım getirmemiz gerekiyordu.
Bugünden itibaren yeni kanalların reklam alabilmek için 1.000 aboneye ve son 12 ay içerisinde 4 bin saat izlenme süresine sahip olması gerekecek. Kuşkusuz büyüklük bir kanalın reklam alma uygunluğunu belirlemek için tek başına yeterli bir ölçüt değil. Topluluk ilkelerimizle uyumluluğu temin etmek için kural ihlalleri, spam ve diğer kötüye kullanım işaretlemelerini yakın biçimde takip edeceğiz.  Hem yeni hem de mevcut YouTube İş Ortağı Programı olan kanallar artık bu kriterlere göre değerlendirilecek. Topluluk kurallarımızı tekrarlayan şekilde veya alenen ihlal ettiğini belirlediğimiz kanalları YouTube İş Ortağı Programı’ndan çıkaracağız. Her zaman olduğu gibi, bir kanalın Topluluk Kuralları ihlali sayısı üçü bulursa, kullanıcısının hesaplarını ve kanallarını YouTube’dan kaldıracağız. Söz konusu kullanıcı uyarıları ve gelişmiş ihlal bildirimlerinin kombinasyonu, bir yandan ilgi çekici içerik üreten iş ortaklarımızı ödüllendirirken diğer yandan da uygunsuz içerikle para kazanmak için sistemi yanıltmaya çalışan kötü oyuncuları ve spam’cileri engellememize de yardımcı olacak.
Bu yeni yaklaşım halihazırda reklam göstermeye uygun durumdaki belli sayıdaki kanalı etkileyecek olsa da, YouTube İş Ortağı Programı’nda kalmaya devam edecek olan kanallar reklam verenler için YouTube erişiminin hala %95’ten fazlasını temsil edecek."
Gördüğünüz üzere YouTube artık işi daha da sıkı tutuyor. Yani buradan çıkarabileceğimiz en temel ders ise, artık daha orjinal içerik üretip izleyiciye sunmak olacaktır. Emin olun ki kendi içeriğiniz ve orjinalliğiniz ile YouTube'nin karşısına çıkar iseniz zaten bu YouTube'nin getirmiş olduğu sıkı kurallar size vız gelip geçer. 

Youtube'dan reklam geliri kuralları! YouTuber olmak isteyenlerin dikkatine! Youtube'dan reklam geliri kuralları! YouTuber olmak isteyenlerin dikkatine! Reviewed by Mehmetcan Sarıkaya on Ocak 18, 2018 Rating: 5

Hiç yorum yok